BOB Opleidingsbrochure - page 143

Groepsgrootte
Max. 10 personen.
Trainingsduur
2 Dagen met 2 weken ertussen.
1 Dag van 9.30 tot ca. 20.00
uur inclusief lunch en avondeten,
1 dag van 9.30 tot ca. 17.00 uur
inclusief lunch.
Actuele informatie
Voor actuele startdata, locatie,
prijzen en/of aanmelden:
Incompany
Deze training kunnen wij ook
incompany verzorgen.
Verklaring van deelname
Na het volgen van de training
ontvangt u een verklaring van
deelname.
Vervolgopleiding(en)
Diverse trainingen op het gebied
van leidinggeven en sociale
vaardigheden. Zie ook het
schema op pagina 136.
Opleidingscode
T/KTV
Handel en
Toelevering
TRAININGEN
Communicatie
BOUWEN AAN TALENT
143
Klantgericht Telefonisch Verkopen
Inleiding
Het echt kunnen verkopen en acquireren per telefoon vereist meer dan alleen een ‘vlotte
babbel’ en voldoende doorzettingsvermogen. Omdat non-verbale communicatie veel minder
mogelijk is, moet u aandachtig luisteren en gerichte vragen stellen. Daarbij is het van belang
dat u goed inspeelt op het verhaal van uw potentiële klant. Het bereiken van meer tevreden
klanten en meer resultaat, meer resultaat halen uit het opvolgen van leads, mailingen en
offertes. Gemakkelijker tot een oplossing komen bij klachten en weerstanden. Dergelijke zaken
staan centraal in deze training.
Voor wie?
Verkoop- en/of binnendienstmedewerkers die werkzaam zijn in de Handel en Toelevering.
Doel
Na deze training kunt u:
– aangeven wat de mogelijkheden en onmogelijkheden zijn van telefonische verkoop;
– aangeven welke technieken belangrijk zijn in het telefonische verkoopproces;
– handvatten en technieken om beter te ‘scoren’ bij telefonische acquisitie- en/of
verkoopgesprekken toepassen.
Inhoud
– Voor- en nadelen van de telefoon;
– Inzicht in uw eigen communicatie en de uitwerking daarvan op anderen;
– Oefenen van gesprekssituaties;
– Voorbereiding van het gesprek;
– Verkopen van de organisatie;
– Vraagtechnieken;
– Luistervaardigheden;
– Herkennen van en inspelen op koopsignalen;
– Ombuigen van tegenwerpingen in verkoopargumenten;
– Omgaan met klachten;
– Doelgericht afsluiten;
– Achterlaten van een blijvende, positieve indruk.
Werkwijze
De vaardigheden en technieken leert u aan de hand van praktijkgerichte rollenspelen,
discussies en cases onder leiding van een ervaren trainer. De rollenspelen worden
geanalyseerd met behulp van video-opnamen. U kunt zelf praktijkvoorbeelden aandragen, die
tijdens de bijeenkomsten worden behandeld.
1...,133,134,135,136,137,138,139,140,141,142 144,145,146,147,148,149,150,151,152,153,...157
Powered by FlippingBook