Groepsgrootte
Max. 10 personen.
Trainingsduur
1 Bijeenkomst van 10.00 uur tot
ca. 20.30 uur.
Actuele informatie
Voor actuele startdata, locatie,
prijzen en/of aanmelden:
Incompany
Deze training kunnen wij ook
incompany verzorgen.
Verklaring van deelname
Na het volgen van de training
ontvangt u een verklaring van
deelname.
Vervolgopleiding(en)
Diverse trainingen op het gebied
van leidinggeven en sociale
vaardigheden. Zie ook het
schema op pagina 136.
Opleidingscode
T/DVF
Uitvoerende
Bouw B&U
Uitvoerende
Bouw Infra
Onderhoud en
Beheer
Ontwerpende
& Adviserende
Bouw
Overheid
Handel en
Toelevering
Installatie-
branche
TRAININGEN
Leidinggeven
BOUWEN AAN TALENT
151
Functionerings- en beoordelingsgesprekken voor
Leidinggevenden
Inleiding
Functionerings- en beoordelingsgesprekken zijn belangrijke middelen om prestaties van mens
en bedrijf verder te ontwikkelen en personeel te binden. Binnen het P&O beleid en praktische
uitvoering daarvan is het tevens belangrijk goed inzicht te hebben in de medewerkers.
Niet alleen het opzetten van een systeem van beoordelings en functioneringsgesprekken is
belangrijk, maar ook het leren werken met een dergelijk systeem. Het op een juiste wijze
voeren van functionerings- en beoordelingsgesprekken vereist van leidinggevenden specifieke
vaardigheden om de doelen te bereiken.
Voor wie?
Leidinggevende functionarissen werkzaam bij:
– bouw- en installatiebedrijven;
– architecten- en ingenieursbureaus;
– projectontwikkelaars;
– overheidsdiensten;
– woningcorporaties;
– handel en toelevering.
Toelatingsvoorwaarden
Er wordt van uitgegaan dat u de basisgespreksvaardigheden beheerst.
Doel
Na deze training kunt u:
– op een juiste wijze functionerings- en beoordelingsgesprekken voeren;
– herkennen welke rol u als gesprekspartner heeft;
– effectief feedback geven en vragen;
– herkennen op welke wijze functionerings- en beoordelingsgesprekken ingezet kunnen worden
in de bedrijfsvoering.
Inhoud
– Verband en verschillen tussen het functionerings- en het beoordelingsgesprek;
– Rollen van de deelnemers;
– Structuur van de gesprekken;
– Voorbereiding op de gesprekken;
– Voeren van de gesprekken;
– Omgaan met kritiek en weerstanden;
– Valkuilen en tips;
– Evaluatie.
Werkwijze
De vaardigheden en technieken leert u aan de hand van praktijkgerichte rollenspelen,
discussies en cases onder leiding van een ervaren trainer. De rollenspelen worden
geanalyseerd met behulp van video-opnamen. U kunt praktijkvoorbeelden en/of vragen
aandragen, die tijdens de bijeenkomsten worden behandeld.