BOB Opleidingsbrochure - page 137

Groepsgrootte
Max. 12 personen.
Trainingsduur
2 Dagen met 2 weken ertussen.
1 Dag van 9.30 tot
ca. 20.00 uur inclusief lunch en
avondeten, 1 dag van 9.30 tot
ca. 17.00 uur inclusief lunch.
Actuele informatie
Voor actuele startdata, locatie,
prijzen en/of aanmelden:
Incompany
Deze training kunnen wij ook
incompany verzorgen.
Verklaring van deelname
Na het volgen van de training
ontvangt u een verklaring van
deelname.
Vervolgopleiding(en)
Diverse trainingen: Vergader­
techniek en Besluitvorming,
Commercieel Onderhandelen,
Conflicthantering, Project­
verwerving en Acquisitie. Zie ook
het schema op pagina 136.
Opleidingscode
T/GV
Uitvoerende
Bouw B&U
Uitvoerende
Bouw Infra
Onderhoud en
Beheer
Ontwerpende
& Adviserende
Bouw
Overheid
Handel en
Toelevering
Installatie-
branche
TRAININGEN
Communicatie
Effectieve Gespreksvoering
Inleiding
Tijdens het werk dienen zich uiteenlopende gesprekssituaties aan. Om effectief te kunnen
functioneren in deze situaties zijn goede gesprekstechnieken belangrijk. Deze technieken zijn
erop gericht om op effectieve wijze de doelen van gesprekken met de ‘klant’ (de opdrachtgever,
bewoner, collega’s) te bereiken. Ook is deze training een goede basis voor vervolgtrainingen
op het gebied van vergaderen, onderhandelen etc. Zie daarvoor ons schema op pagina 136.
Voor wie?
Midden- en hoger kaderfunctionarissen werkzaam bij:
– bouw- en installatiebedrijven;
– architecten- en ingenieursbureaus;
– projectontwikkelaars;
– overheid;
– woningcorporaties;
– handel en toelevering.
Doel
U krijgt inzicht in uw eigen gedrag en het effect hiervan op het verloop van een gesprek en u
leert dat van anderen analyseren en sturen. U leert hoe u verschillende soorten gespreks­
technieken kunt toepassen en op verschillende niveaus doelgericht interventies kunt plegen.
Ook uw vaardigheden, om het doel van een gesprek te realiseren, worden vergroot.
Inhoud
– Communicatiemodel;
– Basisvaardigheden;
– Discussietechnieken;
– Vraagtechniek als gesprekssturing;
– Klantgerichte gesprekstechniek;
– Soorten gesprekken;
– Omgaan met klachten (van opdrachtgevers, bewoners en collega’s;
– Omgaan met problemen;
– Persoonlijke ommunicatiestijlen.
Werkwijze
De vaardigheden en technieken leert u aan de hand van praktijkgerichte rollenspelen,
discussies en cases onder leiding van een ervaren trainer. De rollenspelen worden
geanalyseerd met behulp van video-opnamen. U draagt zelf ook praktijkvoorbeelden aan, die
tijdens de bijeenkomsten worden behandeld.
In gesprekken
sta ik nu
aan het roer
BOUWEN AAN TALENT
137
1...,127,128,129,130,131,132,133,134,135,136 138,139,140,141,142,143,144,145,146,147,...157
Powered by FlippingBook