Effectieve Gespreksvoering

Hoe pak je een gesprek effectief aan ?
Tijdens de training effectieve gespreksvoering leer je het gesprek te reguleren. Dit wordt gedaan door het analyseren en sturen van de gesprekspartner. We behandelen de technieken door verschillende soorten gesprekstechnieken te laten zien. Op deze manier zie je hoe je op verschillende niveaus doelgericht interventies kunt plegen. Naast de technieken worden ook de vaardigen die je in een gesprek nodig hebt vergroot.

Na de training ben je in staat om een gesprek gereguleerd en effectief te voeren. De technieken en vaardigheden die worden toegepast zijn erop gericht om op effectieve wijze de doelen van gesprekken met de gesprekspartner ( klant/opdrachtgever/bewoner/collega) te bereiken.

 

 Openen als PDF

Opleidingsoverzicht

Inhoud

  • Communicatiemodel,
  • Basisvaardigheden,
  • Discussietechnieken,
  • Vraagtechniek als gesprekssturing,
  • Klantgerichte gesprekstechniek,
  • Soorten gesprekken oefenen,
  • Omgaan met klachten (van opdrachtgevers, bewoners en collega’s),
  • Omgaan met weerstand,
  • Persoonlijke communicatiestijlen.

Toelatingsvoorwaarden

Niet van toepassing.


Opleidingsduur

Twee trainingsdagen.

 

Groepsgrootte

10 personen.


Achtergrondinformatie

Werkwijze

De vaardigheden en technieken leer je aan de hand van praktijkgerichte rollenspelen, discussies en cases onder leiding van een ervaren trainer. De rollenspellen worden geanalyseerd met behulp van video-opnamen. Om deel te nemen wordt er verwacht dat je zelf ook praktijkvoorbeelden aandraagt, die tijdens de bijeenkomsten worden behandeld.

 

Vervolgopleiding

Zie overzicht Trainingen.


Toetsing

Soort afrondingsdocument

Na het volgen van de training ontvang je een verklaring van deelname.

 


Prijs

€ 1.275,- exclusief btw.

Voor verdere informatie kun je contact opnemen met Angélica Roos

079-325 24 63

roos@bob-kob.nl