Conflicthantering en Onderhandelen

Last van conflicten en vind je het lastig om te onderhandelen ?
Met de training conflicthantering en onderhandelen leer je effectief omgaan met situaties waarin verschillende belangen vertegenwoordigd worden. Conflicten komen vaak voor in de bouw omdat er verschillende partijen zijn met verschillen contracten en belangen.
In de training leer je bepaalde patronen inzien waardoor je de situatie tijdig kunt signalen en kunt inspelen op de behoeftes. Ook leer je vaardigheden zoals (de)escaleren, onderhandelen en gericht interventies plegen. Onderhandelen is vaak een manier om uit een conflictsituatie te komen of er juist een te voorkomen. Goed kunnen omgaan met dilemma’s zoals impasse, macht, concessies en relatie levert niet alleen geld op, maar ook sneller rust en meer slagvaardigheid van medewerkers en (project)organisatie.

Na deze training ben je in staat om: Aan te geven welke aspecten in het eigen gedrag en communicatie van belang zijn om verschillende onderhandelings- en conflictsituaties te beheersen en tot een oplossing te komen. Eigen gedrag te herkennen en alternatieve gedragingen toe te passen; effectieve interventies plegen in onderhandelings- en conflictsituaties. De verschillende fasen in een onderhandelings- en conflictsituaties te herkennen en te sturen; eigen voorkeursgedrag in onderhandelings- en conflictsituaties te herkennen.

Inhoud


  • Analyseren van conflicten: soorten, ontwikkeling & structuur,
  • Herkennen van escalatieniveau’s,
  • Toepassen van interventietechnieken,
  • Persoonlijke onderhandelings- en conflicthanteringsstijlen,
  • Conflicthantering als proces,
  • Relatie conflicthantering en onderhandelen,
  • Onderhandelingsproces: voorbereiding tot en met afsluiting,
  • Onderhandelingstechnieken: stijlen en valkuilen,
  • Oefenen in simulaties: vaardigheden, technieken, interventies,
  • Opstellen van een persoonlijk actieplan.

 

 

Voor verdere informatie kun je contact opnemen met Angélica Roos

079-325 24 63

roos@bob-kob.nl