“Elke werkdag is een leuke uitdaging”

Vorig jaar april begon Usha Patandin als Commercieel medewerker binnendienst voor de ABW-opleidingen. Inmiddels zijn we bijna een jaar verder en nog steeds heeft ze niet al haar collega’s in levende lijve gezien. Hoe heeft Usha de afgelopen maanden beleefd en hoe beïnvloedt corona haar werkzaamheden?

Usha Patandin, Commercieel medewerker binnendienst

“Ik vond het vorig jaar spannend of mijn nieuwe baan wel door zou gaan, maar gelukkig is er heel veel te doen en ben ik echt nodig”, lacht Usha. “Hiervoor heb ik ruim 15 jaar bij VNG gewerkt, bij VNG Connect (voorheen Congres- en studiecentrum VNG). De laatste jaren was ik als projectondersteuner betrokken bij de VNG-Academie. Daar heb ik o.a. gewerkt met e-learningsystemen, die kennis komt nu goed van pas bij BOB.”

Sprong in het diepe

“Toen ik begon waren de klassikale lessen net omgezet naar online lessen. Heel veel dingen waren al geregeld, het was gewoon een kwestie van taken uitvoeren en helpen waar dat kon. Ik sprong in het diepe en ging met iedereen mee in dezelfde flow en tussendoor werd ik ingewerkt. Vlak voor de zomer heb ik kunnen meemaken hoe het proces vanaf het begin gaat. Starten op het moment dat het rooster wordt gemaakt voor de modules in het najaar.”

Snel schakelen

“Ik vind het heel bijzonder hoe snel het omschakelen van fysieke naar online lessen is opgepakt bij BOB. In het najaar hebben we opnieuw geschakeld met de organisatie van hybride lessen met behulp van het uil-systeem, de Owl. Wij hebben ervoor gezorgd dat de docenten wisten wat ze moesten doen, zodat ze met het systeem konden werken. Ik ben een keer naar Eindhoven en Amsterdam gegaan om het uil-systeem op een locatie te brengen en neer te zetten. Je maakt dan kennis met de cursisten en je ziet meteen hoe zo’n docent lesgeeft.”

Persoonlijk contact

“Ik hou me nu vooral bezig met de deelnemers en die probeer ik zoveel mogelijk te bellen. Ik merk dat deelnemers het prettig vinden dat je even de tijd voor hen neemt. Je hoort dan ook wat de ervaringen van deelnemers zijn met docenten en de diverse lessen. Het is persoonlijker en het is sneller want je krijgt direct antwoord. Omdat veel mensen thuiswerken krijg je ze ook sneller te pakken. Vaak vraag ik door of mensen ergens tegenaanlopen of alles goed gaat en of ze wel voldoende zijn voorbereid op het examen.”

Nieuwe ontwikkelingen

“Bij BOB en bij het team voor de overheid waar ik nu zit zijn veel nieuwe ontwikkelingen gaande, zoals de Wet kwaliteitsborging en de nieuwe Omgevingswet. Ik merk dat mijn achtergrond bij VNG bij deze onderwerpen helpt. Iedereen neemt zijn eigen kennis en ervaring mee in het team. Ik vind het heel fijn dat ik daar deel van mag uitmaken. Dat ik mee kan denken over hoe we het kunnen organiseren, maar ook over de ontwikkelingen en de opleidingen die eraan zitten te komen. Het is heel erg hectisch geweest sinds ik hier ben begonnen, maar elke dag is een leuke uitdaging.”

Publicatiedatum: 8 februari 2021

Neem telefonisch of per mail contact met ons op

088 425 63 00

info@bob-kob.nl