BOB Opleidingsbrochure - page 44

Groepsgrootte
Max. 12 personen.
Opleidingsduur
1 Bijeenkomst van
5 aaneengesloten dagdelen
(incl overnachting).
Actuele informatie
Voor actuele startdata, locatie,
prijzen en/of aanmelden:
Incompany
Deze opleiding/training kunnen
wij ook incompany verzorgen.
Diploma
Na het succesvol beëindigen van
de module, ontvangt u een
verklaring van deelname.
Degenen die eerder deelnamen
aan de training Effectieve
Gespreksvoering, Werken in/met
een (project)team, Klantgericht
handelen e.d., kunnen in
aanmerking komen voor een
vrijstelling voor deze module.
Meer informatie over het diploma
Technisch Beheerder/Opzichter
Onderhoud kunt u lezen op
pagina 47.
Vervolgopleiding(en)
– Andere modules van de
opleiding Technisch
Beheerder/Opzichter
Onderhoud;
– Uitvoerder Onderhoud en
Renovatie B&U;
– Vergadertechniek en Besluit­
vorming;
– Conflicthantering;
– Onderhoudskundige Vastgoed.
Opleidingscode
BOO/SVO
Uitvoerende
Bouw B&U
Onderhoud en
Beheer
Ontwerpende
& Adviserende
Bouw
FUNCTIEGERICHT
Beheer en Onderhoud
Sociale Vaardigheden in Onderhoud
44
BOUWEN AAN TALENT
Inleiding
Deze module maakt deel uit van de modulaire opleidingsstructuur voor Technisch Beheer en
Onderhoud. Voor meer informatie over deze gehele opleiding zie het opleidingsschema op
pagina 42.
Voor wie?
Personen die werkzaam zijn als opzichter, beheerder of technische/facilitaire medewerkers
van:
– bouwbedrijven in de sector Beheer en Onderhoud;
– woningcorporaties en (bouwkundige) adviesbureaus;
– rijks-, provinciale- en gemeentelijke overheidsdiensten;
– beleggings- en beheermaatschappijen;
– onderwijsinstellingen, vervoersbedrijven, nutsbedrijven en instellingen in de zorgsfeer;
– handel en industrie.
Toelatingsvoorwaarden
– MBO-Bouwkunde op niveau 4 óf het diploma Elementaire Bouwkunde A én MBO-niveau 4;
– Minimaal 2 jaar werkervaring in renovatie en/of onderhoud;
– De basisbegrippen van calculatie en begrotingen zijn u bekend;
– Aantoonbaar MBO-4 werk- en denkniveau. Wij hebben hiervoor een test beschikbaar.
Voor meer info neem contact op met de opleidingsmanager.
Doel
U krijgt inzicht in uw eigen gedrag en het effect hiervan op het verloop van een gesprek en u
leert dat van anderen analyseren en sturen. U leert hoe u verschillende soorten
gesprekstechnieken kunt toepassen en op verschillende niveaus doelgericht interventies kunt
plegen. Ook uw vaardigheden, om het doel van een gesprek te realiseren, worden vergroot.
Inhoud
– Communicatiemodel;
– Basisvaardigheden;
– Discussietechnieken;
– Vraagtechniek als gesprekssturing;
– Klantgerichte Gesprekstechniek;
– Soorten gesprekken;
– Omgaan met klachten (van opdrachtgevers, bewoners en collega’s);
– Omgaan met problemen;
– Communicatiestijlen.
Werkwijze
De vaardigheden en technieken leert u aan de hand van praktijkgerichte rollenspelen,
discussies en cases onder leiding van een ervaren trainer. De rollenspelen worden
geanalyseerd met behulp van video-opnamen. U kunt zelf praktijkvoorbeelden aandragen, die
tijdens de bijeenkomsten worden behandeld.
1...,34,35,36,37,38,39,40,41,42,43 45,46,47,48,49,50,51,52,53,54,...157
Powered by FlippingBook