Projectverwerving en acquisitie in de Bouw

Na deze training sleep je alle opdrachten binnen!
In de training leer je welke aspecten van jouw gedrag belangrijk zijn voor het verwerven van opdrachten en projecten. Zo ga je voorkeursgedrag herkennen en leer je alternatief gedrag toe te passen, ook krijg je te maken met verschillende soorten gedrag van opdrachtgevers en hoe hiermee om te gaan. Na afloop kun je inspelen op de wensen van de opdrachtgever en (adviserende) verkoopargumentatie opbouwen. Mede door het herkennen en inspelen op verschillende doelen, leer je effectief om te gaan met emoties en weerstanden.

De concurrentie in de bouwwereld is groot. Iedere projectverwerver of acquisiteur heeft hèt product, dienst of proces dat tijd en energie kan besparen of beter is. Het vervelende is dat u een van de velen bent die iets fantastisch aanbied. Of het nu gaat om meedoen met en aanbesteding of het direct verwerven van een project, je moet de opdrachtgever op de een of andere manier zien te winnen zodat het jou gegund wordt of dat je in ieder geval mee mag doen met een aanbesteding of op zijn minst nog een keer terug mag komen. Hierbij is het van belang niet alleen de sterke kanten van het eigen ‘bedrijf’ goed te kennen, maar deze vooral ook op een voor de opdrachtgever aantrekkelijke (passende) manier te vertalen. Wanneer de relatie eenmaal is gelegd, dan is het zaak zorg te blijven dragen voor relatiebeheer.

 

Inhoud


  • Commerciële doelstellingen formuleren,
  • Een effectief commercieel gesprek voeren,
    Doelenhiërarchie,
    Opbouw,
    Vaardigheden,
  • Een overtuigende presentatie opbouwen,
    Benutten van het sellogram,
    Potentiële opdrachtgevers motiveren,
  • Omgaan met weerstanden/bezwaren,
    Vertalen naar voorstellen/offertes,
  • Klachtopvang,
  • Praktische tips.

Voor verdere informatie kun je contact opnemen met Angélica Roos

079-325 24 63

roos@bob-kob.nl